Egyszerűbb gyermekkor MENÜTERVEZŐ

Menütervező - Egyszerűbb felnőttkor

Két évvel ezelőtt igen nagy hatással volt rám azEgyszerűbb gyermekkor című könyv. Lelkesen próbálgattam a benne olvasott javaslatokat, amik csoda módjára működtek. Ilyen volt amenütervező tábla. Akkor papíron. Az idő vasfoga megrágta... én pedig elkészítettem úgy, ahogy mostanra kiforrt bennem. Természetesen fára, praktikusan, egyszerűen. 


A prototípusról pár szót, mert sajnos képet nem találok róla. Szóval sütőpapír tekercsre készítettem el óriási méretben. Hét ovális körben a hét napjai szép betűkkel, szivárványszínekkel felírva, olajpasztellt vettem hozzá. 
A napok neve alatt három sorban a reggeli (pl. tojás) az ebéd (pl. főzelék) és a vacsora (saláta, hús), általánosan jelölve. Másik napon más ételfajták szerepeltek alatta, ilyenek, hogy kenyér, máj, hal, palacsinta, pizza, leves, süti stb. Az összeállítás több ipőt igényelt, hogy változatos és szerethető legyen (itt megnézhetitek az enyémet), de megérte. Mert....

...és akkor most jön a két éves (!!!) gyakorlat tapasztalata. Na, nem mondom, hogy nonstop eszerint ettünk. A bevezetés első hónapjában szigorú voltam és működött. Mindenki elfogadta, sőt, volt olyan, hogy letettem a lányom elé a főzeléket, ő döbbenten kérdezte, hogy mi ez..... mondtam (nagyon magabiztosan:), hogy főzelék és fasirt, fönt van a táblán, hogy ez az ebéd. Mire ő, figyelem!!!! "Ja, akkor jó" és megette. Aztán persze voltak kuszább időszakok, de amikor kezdődött a válogatás (hogy csak paradicsomostészta, csak cérnametélt üresen meg ilyenek), akkor megint a menütáblára mutogattam, hogy "sajnálom, ez van a falon". "Ja, akkor oké". Ennyi. És aki nem ette meg mégsem... nem volt B-terv, mint korábban... az éhes maradt egy darabig. De azért zömmel megették.

És akkor a jelen. A sütőpapírkánk lerongyolódott, bekoszolódott. Én pedig az elmúlt évek tapasztalata alapján készítettem számunkra praktikusabb változatot.

A hét napjai szintén egymás alatt. Minden nap mellett három csipesz, melybe betűzhető az aznapra tervezett reggeli, ebéd és vacsora. Leültem és összeírtam, hogy melyek azok az ételek (figyelve a korábbi egyensúlyra: tészta, hús, hal, zöldség, tojás, stb), melyeket nagyjából mindannyian szívesen eszünk. Név szerint, pl brassói. Így a történet kicsit melósabb, de egyszer kell megcsinálni ésbővíthető is.
Szóval a kis listám szép betűkkel kinyomtatva, laminálva, kivágva.... 












A napok alatti alsó sávban gyapjúfilcből kis tartót készítettem, a három főétkezés számára. 

Mivel konkrét ételek vannak a papírcsíkokon, már azon se kell törjem a fejem, hogy milyen halat, főzeléket készítsek, ott van minden, ami már bevált. Persze ettől még lehet új recepteket próbálgatni, a lista bővíthető.

Alatta két csipesz, bevásárlólistának, gyerekrajzoknak, akárminek.




Hát imádjuk. Na jó, itthon csak én táplálok érzelmeket a tábla irányába, de nekem könnyebb tőle az életem. Ilyen az egyszerűbb felnőttkor.









És hogy nektek még ennél is egyszerűbb legyen, a menütervező megvásárolható a BOHO design-tól.


A menütervező ára 15.000 Ft

Mérete (kb): 80 x 30 cm
RENDELÉS: Ha szeretnél menütervező táblát rendelni, írj a rendeles@gmail.com címre. 

A menütábla rendelhető több, illetve kevesebb csipesszel, zsebbel. A laminált ételnevek is járnak hozzá, ahogy te összeállítod.
 Itt szeretném még elmondani, hogy a BOHO design menütervezőjét saját tervezéssel, saját ötlet alapján, saját megvalósításban, saját sok éves tapasztalat alapján készítettem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése